SELAMAT DATANG DI BLOG ORANG ORANG NGENES ~~ SELAMAT DATANG DI BLOG ORANG ORANG NGENES

Senin, 06 Mei 2013

JIKA AKU

Jika aku mereka reka
Terngiang dipikirkan masa-masa padaku
Tiada memikirkan orang padaku
Berjalan bersuka ria dalam fantasiku

Jika aku menampakkan kaki
Ku kan melangkah sejengkal, menabrak
Menggubrak hingga membongkar sudut sudut kehidupan
Dengan naluri usia transisi menuju kerasnya hidup

Jika aku pejamkan mataku takkan terbelalak gelap !
Seketika ku tepis dengan zikir, ya rob !
Aku takuk, aku gusar
Tak temu ketentraman dan terang mata hati
Terbuai dalam iming-iming kepalsuan dunia

Jika raut wajah telah mengerut Ironi penyesalan menakutiku
Dengan menghantui hela-hela nafasku Y
ang sesak akan dosa-dosa
Terlontar dari ucap bibirku yang kering
Akan hausnya amalan kanan yang tercatat
Rasanya, terlambat sudah !

Maka, takkan ku biarkan aku mereka reka
Namun ku hadapi dengan keyakinan
Takkan kubiarkan menapakkan kaki saja
Namun ku jejaki dengan ikhtiar dan istiqomah

Takkan kubiarkan aku memejamkan mata
Namun ku buka mata menyongsong terang
Takkan kubiarkan raut wajahku mengerut dan kusam
Namun ku cerahkan wajahku dengan amalan surga Sesungguhnya semua itu jika aku...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar